Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C-Elysee

Kompaktowy sedan (klasyfikowany na pograniczu segmentów B i C) produkowany od 2002 roku. Początkowo pod nazwą Elysee oferowany był wyłącznie na rynku chińskim, jako owoc współpracy koncernu PSA (należy do niego Citroen) i chińskiego producenta Dongfeng Motor. Elysee bazował na modelach ZX i Xsara. Po faceliftingu auta w 2008 roku, zmieniono jego nazwę na C-Elysee. Dopiero od drugiej generacji wprowadzonej na rynek w 2012 roku, model oferowany jest również na innych kontynentach, w tym również w Europie. Bliźniaczym modelem C-Elysee II jest Peugeot 301. Podobnie jak on, sedan Citroena jest w zamyśle budżetowym autem rodzinnym.

Generacje Citroen C-Elysee

Jak wiemy, samochody "budżetowe" projektuje się przede wszystkim tak, aby było rozsądnie i tanio. I choć o zasadzie tej nie zapomniał Citroen, projektując model C-Elysee, udało mu się stworzyć auto, które nie wygląda na relikt przeszłości. Co prawda, o lekkości linii możemy tutaj zapomnieć, ale dzięki kilku atrakcyjnym szczegółom (w postaci lamp przednich i tylnych czy grilla), nadwozie prezentuje się współcześnie.

Myszką nie trąci też wnętrze francuskiego modelu, zwłaszcza w wersjach z dwukolorowym wykończeniem kokpitu. Szkoda tylko, że - niezależnie od wersji - zastosowane materiały są twarde jak kamień. Do samego montażu elementów wykończenia nie możemy mieć za to zastrzeżeń, podobnie zresztą jak do widoczności na zewnątrz. Kierowcę powinny ucieszyć także czytelność zegarów i prostota obsługi większości przycisków, zmartwić może z kolei za duża i regulowana tylko w pionie kierownica.

Citroen C-Elysee okazuje się wiernym towarzyszem rodzinnych wojaży, bo nie dość, że oferuje dużo przestrzeni w obu rzędach siedzeń, to jeszcze dorzuca do tego całkiem wygodne fotele i bardzo pojemny kufer. Co ważne, wszystko to czyni za ułamek ceny większości równie przestronnych sedanów. Niestety, właśnie ze względu na niską cenę, nie dorównuje im funkcjonalnością - np. tylna kanapa ma dwa nieregulowane zagłówki, a zawiasy klapy bagażnika gniotą nasze walizki.

Kto od samochodu spod znaku szewronu oczekuje najwyższego poziomu komfortu, ten się na C-Elysee nie zawiedzie - miękkie nastawy zawieszenia czy wysoki prześwit gwarantują bardzo skuteczne pochłanianie nawet potężniejszych nierówności, a praca podwozia jest przy tym praktycznie niesłyszalna. Dla miłośników dynamicznej jazdy po zakrętach nie mamy za to dobrych wieści - zarówno układ jezdny, jak i układ kierowniczy, zapewniają bezpieczne prowadzenie tylko przy rozsądnych prędkościach.

Koszty - oto, w czym Citroen C-Elysee ma się czym pochwalić. Mimo, że jest przemyślaną konstrukcją, której możemy wytknąć tylko drobne niedoskonałości, okazuje się jednym z najtańszych samochodów na rynku. Nawet wysokoprężne wersje, kosztujące więcej od odmian benzynowych, kuszą swoimi cenami. Seryjne wyposażenie jest oczywiście skromne, ale wybierając dodatki, wcale nie musimy obawiać się wysokich dopłat.

Komentarze redakcji

Powagosław: Brzydszy od C4 L, ładniejszy od Peugeota 301. Potencjalny hit sprzedażowy wśród małych rodzinnych sedanów w Europie. Jeśli Polacy przezwyciężą swoje uprzedzenia względem francuskich aut, Skoda Rapid może mieć groźnego konkurenta.
Luzacjusz: Ubogi krewny tych wszystkich DS-ów faktycznie wygląda trochę jak ubogi krewny. Ale to nie znaczy, że wygląda źle, może to nawet Cadillac wśród aut budżetowych. Wyjaśnimy to na przykładzie: to jak randka z jedną z sióstr Kardashian. Chciałbyś Kim, ale trafiła ci się Khloe.

Silniki Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee II - jaki silnik wybrać?

Benzynowy 1.2l 72KM nie zapewnia wiele. W sumie to nie zapewnia nic. Auto niechętnie reaguje na polecenia prawej nogi i najchętniej jechałoby ze stałą prędkością po drodze równej jak stół. Półkę wyżej znajduje się diesel - za sporą dopłatą pod maskę trafiają 92KM i niewielkie spalanie. Ponadto auto w końcu zaczyna żyć. Na szczycie jest z kolei benzynowy motor 1.5l 115KM, ale w budżetowym aucie to już chyba lekkie szaleństwo. Co nie zmienia faktu, że jest całkiem zrywny i chętnie przyspiesza.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee - sposób na oszczędność?
 
Nasz test Citroen C-Elysee 1.6 115 KM Exlusive

W trudnych czasach liczy się każdy grosz. Gdy potrzebne są cięcia w domowym budżecie, nie od razu czeka nas rezygnacja z przyjemności. Wystarczy wybrać tańsze substytuty - zimny Bałtyk zamiast ciepłego Adriatyku, narty pod Tatrami zamiast Dolomitów, samochód używany zamiast nowego. Ale zaraz, jest jeszcze...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C-ElyseeautoWcentrum - społeczność Citroen C-Elysee

najwyższe oktanyAuta - Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee C-Elysee 1,6 VTi 30,72

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C-Elysee

najnowszeDzienniki pokładowe - Citroen C-Elysee

Katalog nowych aut

Citroen C-Elysee

od 39 900 zł do 61 050

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (72 - 115 KM): 1.2VTi, 1.6 VTi

 

Diesel (92 KM): 1.6 HDI

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: 4-stopniowa
Katalog nowych aut Citroen C-Elysee
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C-Elysee

Citroen C-Elysee 1.2VTi 72KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
ESP
elektryczne szyby
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

39 900

Zobacz ofertę Citroen C-Elysee 1.2VTi 72KM - 4 drzwiowy sedan
 

Citroen C-Elysee najczęściej porównywane z:

Kia cee´d
1.6 CRDi (128 KM)
BMW Seria 1
114d (95 KM)
Audi A3
1.6 TDI ultra (110 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai Elantra Comfort Demonstracyjny Hyundai Elantra Comfort
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 1.6 132KM, benzynowy.
Cena: 76 100 zł 66 500 zł
Zyskujesz: 9 600 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 70 100 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Citroën C-Elysée

Citroën C-Elysée
1.6 benzyna 115 KM
10 km, 2013
44 900 PLN
Citroën C-Elysée
1.6 benzyna 115 KM
2013
47 600 PLN
Citroën C-Elysée
1.6 benzyna 115 KM
5 km, 2013
48 800 PLN
Citroën C-Elysée
1.6 diesel 92 KM
5 km, 2013
52 700 PLN

Ocena auta Citroen C-Elysee

  • Średnia ocena
    na podstawie 11 opinii
  • 3,90
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - układ jezdny
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Citroen C-Elysee

11 komentarzy

7 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~ValVo01~ValVo01

Witam posiadaczy c elysee.
Proszę o odpowiedź, ile kluczyków dostaliście do nowego auta?
Czy były to kluczyki 1. kluczyk z pilotem, a 2. kluczyk bez pilota (otwierany poprzez włożenie do zamka?

~Marcin~Marcin

Do ~Grzegorz-M: witam od 6 miesięcy posiadam elizke z tym najsłabszym silnikiem 1.2 i muszę powiedzieć że jest to bardzo ekonomiczne auto pali mi 6,2 l/100 jest bardzo duże i wygodne stanowi dużą konkurencję dla skody może przyspieszenie nie robi szału ale dla rodziny wielodzietnej liczy się spalanie i oszczędność w kieszeni mam również peugeota 207 z 1.4 i pali więcej jak citroen a wielkością jest mniejszy od cytrynki nie żałuję wyboru i polecam elizke pozdrawiam

matrybmatryb

Do ~Kankan: Witaj, niestety nie miałem okazji jeździć modelem ze złotym logo na masce, nie wiem też o jakim silniku benzynowym mowa w tym samochodzie. Ale wydaje mi się, że silniki montowane w Citroenie i Peugeocie nie są aż tak bardzo mułowate jak opisujesz. Na co dzień jeżdżę C-Elysee i z kilkumiesięcznego doświadczenia wiem, że silnik 1,6 VTI jest całkiem żwawy i lubi - jak każdy silnik benzynowy - być wkręcany na wysokie obroty. Po przekroczeniu ok. 3000 obrotów czuć duży przyrost przyspieszenia. Warto dodać, że Czesi sprawdzali deklarowane 9 sekund do setki w P301. Test się udał.
Myślę, że inaczej się odczuwa samochód jeżdżąc nim przez kilka minut testowo, inaczej jeżdżąc nim na co dzień przez kilka godzin. Takie jest moje doświadczenie. Pozdrawiam.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
15 905
Przejechany dystans
10 559 652 km
Zatankowanego paliwa
571 317 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 777
Wydanych pieniędzy
1 034 139 zł
Średnie wydatki na auto
1 394 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 947
Wydanych pieniędzy
1 262 151 zł
Średnie wydatki na auto
1 701 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (742)

Zużycie paliwa Citroen C-Elysee

Na podstawie 22 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Marta, dodano: 25.11.2013 16:43

Jeżdzę "Elizką" od miesiąca, przejechane niespełna 2 tys, większość po mieście. Silnik 1.6 HDI spala praktycznie te same ilości paliwa w cyklu miejskim i w trasie. Oczywiście jeśli ma się ochotę na bardziej dynamiczną jazdę to spalanie wzrasta,od 7 do 11 l/100 ale tylko momentami. Przy wyrównanej jeździe naprawdę ekonomiczny silnik, komputer potrafi pokazywać spalanie w granicach 2 l/100, oczywiście przy niskich obrotach..

pełny raport Citroen Sedan 1.6 HDI

autor: kamil, dodano: 18.01.2014 22:18

narzie nie wiem przyjechałem 300km

pełny raport Citroen Sedan 1.6 VTi

autor: Greg, dodano: 08.03.2014 15:10

do prędkości 100-120 km/h dość oszczędnie, później zaczyna być nieciekawie

pełny raport Citroen Sedan 1.6 VTi

Skarbnica wiedzy o Citroen C-Elysee

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C-Elysee

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C-Elysee